středa 24. ledna 2018

Proč kupuju drahou kosmetiku?


Nedávno jsem absolvovala výlet až za oceán (New York je boží!). Ideálně jsme si pro odlet vybrali počasí plné orkánů a sněhových kalamit snad všude po naší trase. Díky bohu jsme cestování všichni přežili bez naplněných blinkacích pytlíků, i když s drobnými újmami (už jste někdo zažil přeležený zub?). Největší újmu jsme však utrpěli na kufru, který cestoval bůhví kde o 4 dny déle než my. Po pár dnech bez zavazadla a s jedněma spoďárama jsem celí skleslí na duchu začali sčítat ztráty na majetku. Nejbolestivější bylo asi teplé oblečení, kterého byl kufr plný a bez kterého se naše dovča stávala těžce snesitelnou. Největší citovou ztrátu (bez pochopení spolucestovatelů) představoval plyšák, který od té doby cestuje výhradně v příručním zavazadle. Největší finanční ztrátu představovala moje kosmetická výbavička.


Celkově moc zbytečných kosmetických udělátek nevlastním (tady by se dalo diskutovat o významu slova „zbytečný“) a na cestu jsem vzala opravdu jenom to nejnutnější. Když jsem se dopočítala k částce zhruba 3000 Kč uložených v kosmetice v kufru kdoví kde, kamarád na mě nechápavě vyvalil oči a zařadil mě do škatulky fiflen. Narážku na snobské zbytečnosti jsem si poslechla ještě několikrát, například „to nám nikdo neuvěří, že v tom táhneme drogerku za tolik peněz.

Ano, kupuju si drahou kosmetiku, ale nemám pocit, že bych za ni utrácela moc peněz. Možná to zní nelogicky, zkusím vysvětlit.
Kosmetika je pro mě investicí v mnoha směrech. Ráda se o sebe starám a dopřeju si nějakou tu kvalitu, hlavně u věcí, které využívám denně. Postupem času se mi osvědčilo, že čím kvalitnější, tím dýl vydrží. Kvalita má pro mě ale víc významů. Chci co nejpřírodnější a co nejméně závadné produkty a závazek netestování na zvířatech. A to je zároveň další aspekt investice. Nákupem takové kosmetiky podporuju věci, kterým věřím a které pro mě mají význam. Skvělým příkladem je pro mě třeba Lush, o jehož filosofii si můžete přečíst na webu.


A navíc to má další výhodu, výběr kosmetiky, která by splňovala moje měřítka je celkem omezený, neutrácím tak za produkty, které nepotřebuju a nemusím složitě vybírat z obřího množství, mám svoje stálice (ale chápu, že někomu ten výběr způsobuje potěšení 😊).

Kolik jste investovali do vaší základní kosmetické výbavičky?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...