pátek 27. října 2017

Každý je svým pánem

A je to tady zas. Určitě znáte situace, kdy máte domluvené kino s kamarády, ale jednomu do toho "něco vlezlo". A nebo kamarádka ruší párty, protože zrovna nemá peníze. A určitě znáte i kamarády, kteří vám řeknou, že tam ten do kina s jinýma jde a s váma ne. A ona zas že na nákupy prachy má, ale na párty si neušetří. A milion dalších nebo podobných zhodnocení toho, co si ostatní můžou a nemůžou dovolit.



Jsem introvert, odjakživa zanedbávám své kamarády, protože se mi prostě nechce. Neříkám, že jsem pecka, co prosedí mládí doma na gauči. Ale mám ráda svůj klid a svoje pohodlí. Občas radši místo hospody zůstanu doma s knížkou. Místo společného kina si radši zahraju Sims a úplně nejradši se jakkoliv vyhnu povinným pravidelným sedánkům tipu "je pátek, musíme jít na pivo".
Samozřejmě, odjakživa se setkávám úplně s minimálním pochopením od lidí. Dřív jsem si vymýšlela trapné výmluvy, proč nemůžu jít ven, později jsem se zatnutýma zubama absolvovala, co se namanulo, aby na mě náhodou nebyl nikdo naštvaný, nebo si snad nemyslel, že ho mám míň ráda.

Teď už naštěstí kolem sebe mám víceméně lidi, kteří mě znají a vědí, že jsem jenom na občasné stýkání a že i když je mám ráda, úplně nejradši je mám jednou za čas. Přesto je ale všude kolem plno lidí, kteří neustále dokola soudí, jak chtějí ostatní trávit svůj čas. A mě to přijde hrozně zbytečné a čím dál víc drzé. Nechápu ten systém, že lidi automaticky od ostatních očekávají, že budou k dispozici, když oni budou chtít.



Úplně nejvíc mě vytáčí takové rafinované fintičky v podobě otázek "a co děláš v pátek", kde je jasné, že tazatel čeká odpověď tipu "zatím nic nemám". Když totiž takhle odpovíte, už jste jednou nohou v závazku účastnit se nějaké akce a o to hůř se vám bude vysvětlovat, že o ni nemáte zájem, že se vám pravděpodobně nebude chtít a nebo si radši v klídku sami doma dáte horkou vanu a pár dílů Sexu ve městě.

Vím, že s tolerancí obecně je poslední dobou nějaký problém. Ale lidi, prosím, myslete na to, že každý je svým pánem a každý má nárok na svůj volný čas. To že s vámi lidi někam nechtějí jít, neznamená, že se vám vyhýbají, prostě jen svůj čas raději stráví jinak. A za co lidi utrácí své peníze, a proč se rozhodují, že je investují zrovna do toho a do toho ne, je čistě každého věc. Uděláte tak laskavost nejen nám introvertům

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...